Google keresőoptimalizálás eredmények, lássunk tisztán

 

Ezen az oldalon is és számtalan internetes fórumon, hirdetésekben találkozhatunk a google keresőoptimalizálás kifejezéssel, google keresőoptimalizálás eredményekkel, amiről némi fogalma már lehet, ha ezt a bejegyzést olvassa. De, hogy mi valós és mi nem?  Hogyan válasszon keresőoptimalizálást végző „szakembert” ? Ehhez szeretnék néhány ötletet adni Önnek is, illetve bemutatok olyan eredményeket, melyeket a keresőoptimalizálás segítségével értem el.

Google keresőoptimalizálás szolgáltatást és árakat nálunk is talál, de ezt most tegyük félre, mivel ez a bejegyzés lényeges információkat ad a döntés meghozatala előtt.

Először is tegyük tisztába, hogy hivatalosan nincs olyan, hogy keresőoptimalizáló szakember. Ez a terület Magyarországon jelenleg nem szerepel a hivatalos szakképzések listáján. A keresőoptimalizálás lényege, hogy a google rendszerében, a böngészőbe beírt keresési kifejezésre hozott találat minél jobb helyezést érjen el és ennek elérésére érdekében weboldalán beállításokat, szövegírásokat kell elvégezni. (egyszerűen fogalmazva)

Persze én is látom, hogy számtalan ember magát SEO szakembernek nevezi. Látni fogja Ön is, hogy vannak eredményeim, de a mai napig nem nevezem magam SEO, keresőoptimalizáló szakembernek több éves tapasztalat és munka után sem.

Az én szememben igen sokat kell érteni és eredményeket felmutatni ahhoz, hogy valaki ezt kijelenthesse magáról.  Az azért kevés, hogy hallottam már valakitől valamit, megnéztem egy két videót és „szakember” vagyok.

 

Google keresőoptimalizálás eredményének egyszerű ellenőrzése

 

Mielőtt belevágna és pénzt költene keresőoptimalizálásra először is célszerű körüljárni, hogy kivel végezteti el a munkát, az adott szolgáltatónak egyáltalán vannak-e érdemi SEO eredményei.

A legtöbb esetben hirdetések útján találkozhat google keresőoptimalizálást vállaló személlyel, céggel.  Ilyenkor nem kell azonnal dönteni, végezze el az alábbi, hihetetlenül egyszerű, ingyenes és gyors elemzést.

  1. A böngészőjébe írja be, hogy keresőoptimalizálás, vagy pl. keresőoptimalizálás árak, majd mikor megjelennek a találatok, akkor a hirdetéseket hagyja figyelmen kívül, összpontosítson az organikus találatokra. ( Mint tudjuk, hirdetésekért fizetünk, tehát az mindig megelőzi az organikus találatokat)
  2. Miután tehát a keresési találatok megjelentek, kezdje el egymás után megnézni a találati listában szereplő oldalak domain nevét. A domain név mindig és általában az oldal neve is szerepel a google és facebook hirdetésekben is.  Ha nem látja, akkor kattintson a hirdetésre és a hirdető oldalán láthatja majd felül a domain nevet, illetve az adott oldal nevét.
  3. Elsőként célszerű a domain név alapján megnézni a keresési találatokat tehát, hogy hányadik helyen, oldalon találja meg az adott oldalt. A honlap nevét nem mindig érdemes nézni, mivel előfordulhat két ugyanolyan név is, bár ez elég ritka, függetlenül attól, hogy a legtöbb honlap neve nincs hivatalosan levédve.

 

domain név és weboldal név elhelyezkedése

 

A keresőoptimalizálás szó nagyon nehéz kulcsszó, viszont véleményem szerint, ha egy honlap éveken keresztül működik és erre, vagy ezzel releváns kifejezésekre nem jelenik meg legalább az első, vagy második oldalon és semmilyen releváns kifejezésekre nem találja meg az oldalt több oldalon keresztül, akkor el kell gondolkozni azon, hogy Önnek tudnak-e eredményeket elérni.

Ekkor jön az, hogy meg kell kérdezni, hogy régóta vannak-e a piacon, mikortól működik a honlapjuk és tudnak-e valami hiteles eredményt felmutatni, amit elértek olyan keresési kifejezésekre, melyre van is keresés és nem egy „körmondatra”, amire senki nem keres Magyarország területén.

A google webmestereszközök közül erre a leghitelesebb a Search Console, ami valós eredményeket mutat. Mivel a google a keresési szokásait a felhasználónak követi, ezért a böngészőben beírt keresési kifejezés kissé félre vihet, az első körben inkább csak iránymutatónak, sem mint valós értéknek mondható.

Egy új, keresőoptimalizálással foglalkozó oldal feltehetőleg persze nem fog azonnal eredményeket elérni a keresőben erre a kulcsszóra, viszont valami más területen csak el kellett érni valamit, ha ezzel foglalkoznak.

A weboldalrafel.hu oldalamat jelen bejegyzés (2020. 03. 14.) megírása előtt kb. 2 hónappal indítottam el egy teljesen új domain névvel. A SEO, keresőoptimalizálás kifejezésre irányuló aloldalamat finoman Nyíregyháza területére optimalizáltam, de nem akartam lemondani az országos eredményről sem, így részben mind két részt megcéloztam. Elismerem, nem ez a megfelelő megoldás, de révén, hogy saját honlapomról van szó, ezért így döntöttem.

A SEO árak Nyíregyháza, keresőoptimalizálás árak Nyíregyháza kulcsszóra már az első vagyok, a keresőoptimalizálás és SEO kulcsszóra a 6-7 helyen Nyíregyháza tekintetében.

A SEO árak és keresőoptimalizálás árak keresési kifejezésekre országos szinten már 4-6 oldal találatai között jeleníti meg az oldalamat a google keresője, bár ez még ingadozó.

Véleményem szerint 1-2 hónap alatt egy új oldallal és új domain névvel ez nem rossz eredmény és a javulás folyamatos lesz.

Továbbá ne feledjük, hogy a keresőoptimalizálás nagyon nehéz kulcsszó, hiszen az ezzel foglalkozók nyilván a mindent bevetnek, hogy saját oldaluk minél jobb eredmény érjen el. Ezt teszem én is, de nem egyszerű, hiszen több éve már működő honlapokkal kell versenyeznem a jó SEO eredményért.

Szintén ne feledjük, hogy egy új oldal, új domain névvel nehezebb helyzetben van, mivel a bizalmat a “google szemében” fel kell építeni, ki kell érdemelni.

Számításaim szerint kb. egy évnek kell eltelnie ahhoz, hogy Nyíregyháza tekintetében az első 2 találatban, országos szinten pedig az első 1-3 oldal találatai között legyek a keresőoptimalizálás kifejezésre az új oldalammal.

A weboldalamat őszintén szólva nehezen indítottam el, mivel egyéb tevékenységeim mellett ajánlások alapján is elég sok google keresőoptimalizálás és google hirdetési munkám volt, de végül már honlap híján kellemetlenül éreztem magam, így rászántam az időt, hogy elindítsam a weboldalamat.

Ahogy mondtam, véleményem szerint az ígérgető beszéd semmit nem ér, fel kell tudni mutatni keresőoptimalizálással elért hiteles eredményeket, ezért most én is ezt teszem.

 

Google keresőoptimalizálás eredményeim

 

A bemutatott google SEO helyezések között olyan keresési kulcsszavak láthatóak, melyekre valóban van keresés és ami nekem látogatókat, vásárlókat hoz. Ezen google keresőoptimalizálásból származó adatok 2020. 03. 14. napján kerültek kigyűjtésre.

Fontos, hogy ezek az oldalak nem kaptak kiemelkedő oldalakról linképítést és ennek ellenére…

A Gyermekkel vagyok blog oldal google indexelését 2019. szeptemberében engedélyeztük. Egy teljesen új weboldal, teljesen új domain névvel, ami némileg visszavethetné a kívánt eredményeket, de nem így alakult. Lássuk miről beszélek:

Hozzáteszem, hogy a bemutatott oldalak az én tulajdonomban vannak, tehát nem az ügyfeleim weboldalainak bizalmas adatait osztom meg!  

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 1

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 2

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 3

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 4

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 5

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 6

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 6

Kép nagyítása itt

 

A helyezések száma a Google Search Console webmestereszközben jól látható.  Az elmúlt három hónap átlag statisztikája van beállítva.

Egy új oldal, új domain név esetében, még viszonylag kevés tartalommal is, szerintem az eredményeim magukért beszélnek. Nyilván nem teszek fel számtalan képet, de eddig közel 600 keresési kifejezésre az első oldalon, tehát az első keresési oldal első tíz találatban jelennek meg a weboldal bejegyzései. Ez látogatókat és persze nem árulok el nagy titkot, hogy reklámbevételt is hoz, ami a tartalom és a látogatottság növekedésével egyre több bevételt fog hozni.

 

Egy másik terület, ami egy webáruház, melynek célzási kulcsszavai országos szintűek. Itt meg volt kötve a kezem, mivel nem eredeti, hanem kimért parfümökről van szó, amit a google rendszere is érzékel a Kimért Parfüm Webáruház tartalmi leírása alapján. Ezen google keresőoptimalizálásból származó adatok szintén 2020. 03. 14. napján kerültek kigyűjtésre.

Mindezek ellenére továbbá, hogy egy bérelt webáruházról van szó, itt is jöttek és folyamatosan jönnek a jó helyezések számtalan kulcsszóra, ami vásárlókat hoz a webáruháznak. Több mint 500 kulcsszóra az első oldal első tíz találatban megtalálható az oldal.

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 8

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 9

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 10

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 11

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 12

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 13

Kép nagyítása itt

 

keresőoptimalizálás eredmény statisztika 14

Kép nagyítása itt

 

Piacfelmérés a google keresőoptimalizálás előtt, hogyan döntsek?

 

Összegezve tehát eredményeket fel kell tudni mutatni ahhoz, hogy bizalmat építsünk és a legfontosabb, hogy csak már felmutatott teljesítmény alapján lenne szabad eljutni arra pontra, mikor valakitől pénzt kérünk a google keresőoptimalizálás szolgáltatásért.

Persze lehet arról beszélni, hogy a saját oldalamat nem keresőoptimalizálom, inkább hirdetem, nem szánok rá pénzt, energiát, de nálam ez nem működik. Elég ha csak arra gondol, hogy ha Ön elindítana egy keresőoptimalizálással foglalkozó weboldalt, akkor mit tenne? Nem végezné el a keresőoptimalizálást? Magyarázkodna az ügyfeleknek, hogy ezért, meg ezért nem csináltam meg a SEO-t?  Valószínűleg nem ezt tenné, mert időről időre annyi kételkedő kérdésre kellene válaszolni és magyarázatot adni, hogy több ideje menne rá, mintha foglalkozott volna a saját oldalával, már ha valóban ért a google keresőoptimalizáláshoz.

Szerintem aki a keresőoptimalizáláshoz valóban ért, annak a marketingről is van fogalma és én például nem követném, követem el azt a bakit, hogy a saját oldalamat nem kísérlem meg felhozni a google keresőben az ide kapcsolódó kulcskifejezések valamelyikére és csak kifejezetten hirdetések útján próbálnám meg elérni a célközönséget. De az is lehet, hogy az én nézetemmel van probléma…

 

A lényeg, hogy ne dőljön be annak a reklámszövegnek, hogy lemarad a konkurenciájától, ha nem lép azonnal!

 

A keresőoptimalizálás nem egy nyitási akció, ahol elviszik Ön elől a polcra kirakott kedvezményes árut. A SEO nem megy egyik napról a másikra, nem fog kiemelkedő google helyezéseket elérni egy-két órán belül több ezres keresésű kifejezésekre. Ebből adódóan nem fog lemaradni a konkurenciájától, ha napokon, vagy heteken keresztül gondolkozna és döntené el, hogy kivel szeretne együtt dolgozni.

A legrosszabb, ami az átgondolás ideje alatt történhet, hogy az adott SEO-s hasonló területen idő közben vállal más munkát és Önnek így nem fog dolgozni. Ez probléma? Egyáltalán nem, találni fog mást, aki elvégzi feladatot, hiszen vannak a piacon olyan keresőoptimalizálás szolgálatatást nyújtók, akik már elég sokat letettek az asztalra és valóban értenek a SEO-hoz.

 

Szóval ne kapkodjon, tájékozódjon és gondolja át a döntés előtt!

 

További hasznos oldalak, szolgáltatások:

 

  • Kiegészítő információ a WordPress és egyedi weboldalak különbségéről ide klikkelve olvasható.
  • Weboldallal, illetve webáruházzal kapcsolatos kiegészítő szolgáltatásokat ide klikkelve talál.
  • Keresőoptimalizálással kapcsolatos információkat, árakat  ide klikkleve talál.
  • Google Ads hirdetésekkel kapcsolatos információkat, árakat ide klikkleve talál.
  • Webáruház készítés árakat, díjcsomagokat ide klikkelve talál.
  • Weboldal készítéssel kapcsolatos információkat, árakat ide klikkelve talál.

 

A Weboldalra Fel! által javasolt tárhelyszolgáltatók: Tárhelypark, Maxer Hosting, UNAS

 

Sebestyén Attila

info[kukac]weboldalrafel.hu

+36 30 813 2510

Weboldalra fel - Weboldal, webáruház készítés, keresőoptimalizálás, Ads hirdetés